حسن مرادی در گفتگو با تابناک:
رییس اداره بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: مبلغ مقرری بیمه بیکاری معادل ۵۵ درصد دستمزد است و به ازای هر شخص تحت تکفل ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۴۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 02 May 2020

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:سامانه بیمه بیکاری راه‌اندازی شده و کسانی که از محل کارشان اخراج شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سایت برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ثبت نام کنند. مبلغ مقرری معادل ۵۵ درصد دستمزد است و به ازای هر شخص تحت تکفل ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند‌

وی در ادامه افزود:بیش از ۱۲ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در کرمانشاه در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند.در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه‌اندازی سامانه اینترنتی، از کسانی که در این مدت شغلشان را از دست داده‌اند، خواسته تا برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اطلاعات خودشان را در سایت bimehbikari.mcls.gov.ir وارد کنند. باید توجه داشته باشید که تنها ۳۰ روز بعد اخراج از محل کار، برای ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری فرصت دارند.

مرادی در خصوص مبلغ مقرری بیمه بیکاری گفت:در قانون بیمه بیکاری آمده، میزان مقرری باید براساس میانگین دستمزد ۹۰ روز آخر بیمه شده محاسبه شود، کسانی که برای دریافت بیمه بیکاری اقدام می‌کنند در صورت احراز شرایط، به میزان ۵۵ درصد از میانگین حقوقشان در سه ماه آخر کار را به عنوان مقرری ماهانه دریافت خواهند کرد.واگر شخصی دارای همسر و فرزند باشد، به ازای هر فرد تحت تکفل ۱۰ درصد به مبلغ مستمری اضافه می‌شود. البته این در حالی است که تعداد افراد تحت تکفل از چهار نفر بیشتر نباشد و باعث نشود مقرری به بیش از ۸۰ درصد مبلغ میانگین دستمزد ۹۰ روز آخر برسد.مبلغ دریافتی در کمترین حالت برابر با پایه حقوق مصوب شورای عالی کار محاسبه می‌شود. پایه حقوق برای سال ۹۸ یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان تعیین شده بود و این رقم برای سال ۹۹ همچنان مشخص نیست.


مرادی در ادامه تصریح کرد: کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار و اطلاعات خود را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال به آن‌ها بیمه بیکاری داده می‌شودو همچنین بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه می توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بیمه بیکاری سه ماهه با توجه به شرایط به وجود آمده در پی شیوه ویروس کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا با تایید درخواست ارائه شده در سامانه بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد. همچنین دستورالعمل بیمه بیکاری کرونا آمده، ادامه پرداخت مقرری به مشمولان بیمه بیکاری در ماه‌های بعد نیاز به مراجعه حضوری و طی کردن مراحل معمول دارد و مدت زمان پرداخت مقرری بر اساس قانون بیمه بیکاری رابطه مستقیمی با سابقه پرداخت حق بیمه دارد. کسانی که بین شش ماه تا دو سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، می‌توانند در صورت بیکار شدن تا شش ماه مقرری از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند. این مدت زمان در صورتی که متاهل باشید یا تکفل کسی بر عهده داشته باشد، دو برابر و به یک سال می رسد

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار